Časopis pro ženy Lady.cz vydává W.D.A. Czech, s.r.o.
vydává W.D.A. Czech, s.r.o.
  • Najdete nás i na

To, co jíte a pijete se také odráží na stavu vašich vlasů

Chcete zdravější a silnější vlasy? Pak si je pořádně vykrmte. To, co jíte a pijete, se totiž podstatně odráží i na stavu vašich vlasů.

Možná i vám se zdá, že poslední dobou jsou vaše vlasy bez života, jemné, lámavé a unavené. Vyzkoušeli jste různé šampóny, kondicionéry, vlasové masky a žádný výsledek se nedostavil? Pak byste se měli zamyslet nad tím, co jíte. To, jak vyživujete vaše tělo zevnitř, se totiž výrazně projevuje i navenek na stavu vašich vlasů. Na co se tedy zaměřit, jaké potraviny konzumovat a jak se stravovat, avyste měli vlasy zdravé a hezké? 

Dobře fungující tlusté střevo je důležitým krokem k tomu, aby vlasy dostávaly živiny, které potřebují. Právě v tlustém střevě musí být živiny  dostatečně vstřebávány a tak je nezbytné, aby správně fungovalo a nebylo zatíženo nezdravým jídlem. To samé platí o našich játrech a ledvinách. Stejně tak stres ovlivňuje naše vlasy, dále pak chemie v potravinách a v přípravcích na vlasy. Někdy si pořádně přečtěte složení vašeho oblíbeného šamponu a uvidíte doslova chemický koktejl.  

Je tedy nesmírně důležité zaměřit se na to, co jíme, protože tím ovlivňujeme i stav našich vlasů. Je zapotřebí mít pestrý jídelníček s množstvím ovoce, zeleniny, různých druhů ořechů a obilovin, omezit alkohol, nikotin, cukry a sůl. Nezapomeňte se zaměřit na pitný režim, abyste měli dostatek tekutin. Vlasy pak vykrmte vitaminy, které se nacházejí v potravinách. Jaké to jsou a jde je hledat? 

Pro vlasy prospěšné tyto vitaminy a minerály:

Biotin

Pokud se vám třepí konečky vlasů, máte lámavé vlasy, které vypadávají, na pokožce se vám tvoří pupínky, trpíte dlouhodobými záněty kůže, tak to může být právě nedostatkem biotinu. Dobrými zdroji biotinu jsou luštěniny, sója, ovesné vločky, játra, ledvinky, vaječné žloutky, ananas, maliny, houby, zelí, květák, brambory.

Kyselina pantotenová

Kyselina pantotenová velmi příznivě ovlivňuje kvalitu vlasů, nehtů a pokožky, které činí pevnějšími a zdravějšími. Kromě toho tato kyselina hraje velmi důležitou roli při stresu, pomáhá navozovat klid a zlepšuje únavu. Navíc má ochranné účinky proti ultrafialovým paprskům. Kyselinu pantotenovou obsahují ořechy, pivovarské kvasnice, vnitřnosti, ořechy, slunečnicová a sezamová semínka, sója, vejce, zelí, květák, pórek, ředkvičky, pomeranče, červená řepa, otruby.

Niacin

Niacin je další prospěšný vitamin ze skupiny B, který pomáhá při padání vlasů a při zlepšování jejich kondice. Ve velkém množství ho obsahují obilné klíčky, celozrnná mouka, luštěniny, sója, med, ořechy, neloupaná rýže, papriky, mrkev, hrách, chřest, kapusta, kukuřice, brokolice, arašídy. Nejvíce je ho ale v pivovarském droždí.

Vitamin A

Vitamin A je jeden z nejdůležitějších vitaminů pro husté a pevné vlasy a také je to vitamin, který zpomaluje proces stárnutí. Při vypadávání vlasů je třeba zvýšit jeho příjem. Největšími zdroji jsou ovoce a zelenina a dále pak ryby, játra, vaječné žloutky, mléko a máslo.

Vitamin C

Vitamin C je antioxidant, který pomáhá udržovat zdravé vlasy a pleť, podporuje činnost kapilár, jež přivádí krev do vlasových folikul. Velkým zdrojem vitaminu C jsou citrusové plody jako pomeranče, citrony, grepy, dále pak jahody, kiwi, špenát, jablka, brokolice, rajčata. Skvělým zdrojem jsou také šípky, petržel a černý rybíz. Tento vitamin podléhá rychlé oxidaci, vařením nebo smažením dochází k jeho velkým ztrátám. Je proto dobré konzumovat ovoce a zeleninu v syrovém stavu, nebo vařit v páře. 

Vitamin E

Regeneruje vlasy, dodává jim pružnost, hebkost a výživu. Chrání tělo před působením škodlivých radikálů a odbourává škodliviny z jater. Podporuje hojení ran a zpomaluje stárnutí pleti. Vitamin E nalezneme hlavně v oříšcích, pšeničných klíčkách, máku, sóji, sezamových a slunečnicových semínkách, ovesných vločkách, vejcích a játrech.

Zinek

Díky silným antioxidačním účinkům se zinku často říká minerál krásy. Nedostatek zinku vede mimo jiné k vypadávání vlasů a zhoršení jejich kvality. Zinek podporuje hojení kožních potíží jako je akné, ekzémy a afty. Mezi hlavní zdroje zinku patří listová zelenina, dýňová a slunečnicová semínka, ořechy, obilné klíčky, pivovarské kvasnice, maso, luštěniny a vejce. 

Ohodnotit
(6 )
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte a pokud nemáte heslo prosím zaregistrujte se"

Internetový magazin pro moderní ženy s tématy z oblasti krásy, zdraví, rodiny, vztahů, nakupování a mnoho dalšího.

Užitečné informace, rady a návody pro všechny, které chtějí být v obraze.

Facebook

Lady můžete najít rovněž na oblíbeném Facebooku. Neváhejte a zařaďte se mezi ty, kterým už se naše stránky líbí:

Internetový magazin pro moderní ženy s tématy z oblasti krásy, zdraví, rodiny, vztahů, nakupování a mnoho dalšího.

Užitečné informace, rady a návody pro všechny, které chtějí být v obraze.


Facebook

Lady můžete najít rovněž na oblíbeném Facebooku. Neváhejte a zařaďte se mezi ty, kterým už se naše stránky líbí: