Časopis pro ženy Lady.cz vydává W.D.A. Czech, s.r.o.
vydává W.D.A. Czech, s.r.o.
  • Najdete nás i na

Kotva se zaměří na čínské turisty, už má čínský název Kao-tche-wa

Pražský obchodní dům Kotva se více zaměří na čínské turisty. Jako první moderní pražská budova také získal své oficiální jméno v čínštině.

Kotva se zaměří na čínské turisty, už má čínský název Kao-tche-wa (c) Shutterstock

S jeho výběrem pomohl Konfuciův institut Univerzity Palackého v Olomouci. Jméno chce obchodní dům používat v kampaních orientovaných na čínského zákazníka. Kotva o tom dnes informovala v tiskové zprávě.

Jméno složené ze tří čínských znaků Kao-tche-wa připomíná český název Kotva. Použité znaky poukazují na "výjimečnost a vysokou kvalitu". "Zvolili jsme stejnou cestu jako například v Londýně, kde významné stavby a památky získaly své oficiální čínské názvy," uvedl generální ředitel obchodního domu Jaroslav Petrů.

"Předpokládáme, že i tento krok významně přispěje ke zviditelnění Kotvy jakožto zajímavé architektonické památky a tradičně českého obchodního domu mezi čínskými turisty," dodal ředitel.

Význam Číňanů pro tuzemský maloobchod roste. Čínští turisté v loňském třetím čtvrtletí v ČR poprvé utratili více než Rusové. Od července do září připadlo na čínské návštěvníky 33 procent celkové částky, kterou turisté ze států mimo EU v ČR v obchodech nechali. Podíl Rusů klesl meziročně z 31 procent na 16 procent. V listopadu to uvedla společnosti Global Blue, která turistům ze zemí mimo EU zprostředkovává vracení DPH.

Podíl Číňanů na celkových útratách by měl v dalších čtvrtletích podle společnosti dále růst. Průměrná výše nákupu stoupla meziročně u čínských turistů z 15.935 Kč na 19.404 korun. Do Česka v roce 2014 přijelo o pětinu víc čínských turistů, celkem 211.000. Podle odhadu Asociace českých cestovních kanceláří a agentur se loni jejich počet zvýšil na zhruba 270.000.

Nájemcům obchodního domu Kotva v roce 2014 vzrostly tržby meziročně o 50 milionů korun na zhruba 800 milionů Kč. Objekt vlastní irská společnost Markland.

Vedení Prahy chce odeslat ministerstvu kultury žádost o zapsání obchodního domu Kotva jako kulturní památky. Kotva byla postavena v letech 1970 až 1975. Obchodní dům je považován za jednu z nejzajímavějších československých budov 70. let. Budova má pět nadzemních podlaží a její půdorys tvoří několik do sebe zaklesnutých šestihranů. Budovu navrhli manželé Věra a Vladimír Machoninovi.

Lady.cz (ČTK)

Ohodnotit
(0 )
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte a pokud nemáte heslo prosím zaregistrujte se"

Internetový magazin pro moderní ženy s tématy z oblasti krásy, zdraví, rodiny, vztahů, nakupování a mnoho dalšího.

Užitečné informace, rady a návody pro všechny, které chtějí být v obraze.

Facebook

Lady můžete najít rovněž na oblíbeném Facebooku. Neváhejte a zařaďte se mezi ty, kterým už se naše stránky líbí:

Internetový magazin pro moderní ženy s tématy z oblasti krásy, zdraví, rodiny, vztahů, nakupování a mnoho dalšího.

Užitečné informace, rady a návody pro všechny, které chtějí být v obraze.


Facebook

Lady můžete najít rovněž na oblíbeném Facebooku. Neváhejte a zařaďte se mezi ty, kterým už se naše stránky líbí: