Časopis pro ženy Lady.cz vydává W.D.A. Czech, s.r.o.
vydává W.D.A. Czech, s.r.o.
  • Najdete nás i na

Napodobte slavné osobnosti a vstávejte brzy

Není žádným tajemstvím, že některé velmi úspěšné osobnosti o sobě tvrdí, že spí sotva čtyři hodiny denně nebo že vstávají časně zrána, aby stihly udělat co nejvíce.

Napodobte slavné osobnosti a vstávejte brzy (c) Gettyimages

Je to případ Steva Jobse, jedné z nejvýraznějších osobností počítačového průmyslu posledních čtyřiceti let a zakladatele společnosti Apple, jeho nástupce Tima Cooka, šéfky společnosti Yahoo Marissy Meyerové, zakladatele Twitteru Jacka Dorseyho, miliardáře Donalda Trumpa či bývalého italského premiéra Silvia Berlusconiho. Zde je několik vhodných pravidel, která vám pomohou vstávat časně:

  1. Musíte mít motivaci. Abyste brzy opustili lůžko, musíte k tomu mít důvod. Ten může být jakýkoli: počínaje tím, že jinak za celý den nestihnete udělat všechno, co byste měli, a konče přáním věnovat více času rodině nebo snahou mít do večera horové všechno, co je zapotřebí.

  2. Je třeba odebrat se večer brzy do postele. Samozřejmě není nezbytně nutné řídit se extrémním příkladem George Bushe a spát denně jen dvě hodiny. Stačí jít na lože brzy, kolem 22:00, abyste mohli spát nejméně sedm hodin.

  3. Je vhodné několik hodin před ulehnutím příliš nestimulovat mozek. To znamená, že je vhodné nejíst a nevěnovat se fyzické aktivitě. Tablet, smartphone či televize nemají v ložnici co dělat: ta musí být "screen free zone".

  4. Vaše probuzení by mělo být šetrné. Nejlepší jsou módní budíky, které budí jemně a postupně pomocí příjemných zvuků a světel.

  5. Místnost, ve které spíte, musí být místem, kde vládne téměř naprostá tma. Chcete-li si před spaním číst, je lépe, činíte-li tak v jiném pokoji.

  6. Využijte síly zvyku. Naše tělo si může na časné vstávání snadno zvyknout. Nejlépe to uděláte tak, že každý den posunete dobu budíčku o 15 minut zpět, až dosáhnete požadované hodiny.

  7. Omezte kávu a dejte pozor na alkohol. Toto pravidlo je sice známé, ale mnozí ho nedodržují: nepijte po večeři kávu. Také alkohol může mít neblahé účinky: když ho vypijete příliš, narušuje se klíčová fáze spánku, v níž probíhá většina snů. Proto se probouzíme unavení, když jsme toho vypili trochu více, ačkoli jsme spali dosti dlouho.

  8. Fyzická aktivita má dvojí funkci: jestliže ji provozujeme ráno, může nám dodat tu správnou energii na celý den, jestliže se jí věnujeme v poledne, pomáhá nám jít do postele v předem určenou hodinu.

  9. Těšte se na snídani. Když víte, že vás čekají vaše oblíbené pokrmy, je to ta nejlepší motivace k tomu, abyste rychleji vyskočili z postele.

  10. Neplánujte. Když jste ulehli do postele, nezačínejte plánovat, co máte udělat. Věnujte se příjemným myšlenkám a relaxaci.

  11. A když tohle všechno nestačí, umístěte budík do jiné místnosti, abyste byli nuceni vstát a zbavit se tak nepříjemného zvuku. Ti, kdo mají v oblibě nejmodernější technologie, mohou například využívat aplikací. BetterMe automaticky umístí na Facebook post pokaždé, když se vzbudíme se zpožděním.

Lady.cz (čtk)

Ohodnotit
(0 )
Pro vložení komentáře se prosím přihlašte a pokud nemáte heslo prosím zaregistrujte se"

Internetový magazin pro moderní ženy s tématy z oblasti krásy, zdraví, rodiny, vztahů, nakupování a mnoho dalšího.

Užitečné informace, rady a návody pro všechny, které chtějí být v obraze.

Facebook

Lady můžete najít rovněž na oblíbeném Facebooku. Neváhejte a zařaďte se mezi ty, kterým už se naše stránky líbí:

Internetový magazin pro moderní ženy s tématy z oblasti krásy, zdraví, rodiny, vztahů, nakupování a mnoho dalšího.

Užitečné informace, rady a návody pro všechny, které chtějí být v obraze.


Facebook

Lady můžete najít rovněž na oblíbeném Facebooku. Neváhejte a zařaďte se mezi ty, kterým už se naše stránky líbí: